I know what its like to want to die. How it hurts to smile. How you try to fit in, but you can't. How you hurt yourself on the outside, to try to kill the thing on the inside.

Automatisk frikort er sikkert kjempeflott for dem som ikke er til lege sånn kjempe ofte, men ofte nok til at de får opparbeida seg frikort. Men for meg som allerede nå har betalt over 2000 kroner i egenandeler hadde det vært kjekt å kunne ta med seg kvitteringene ned på NAV å få et frikort i hånda. For det tar jo 2-3 uker før man har vært hos legen/apoteket til de sender inn oppgjøret til Helfo. Sjekket det på lørdagen, og det er bare 900 kroner som er registrert på meg. Irriterende kan man si.

Så, på toppen av det hele, strømregning. Ikke en, men TO! Fikk den ene først, og siden trønderenergi og trondheimenergi eller hva faen de heter skrev på SMS før jul engang at neste strømregning ville bli felles så regna jeg med at den ene regninga jeg fikk var den eneste. Dog sytes jeg den var litt lav, men det har jo vært skrevet så mye om lave strømpriser og det sto ikke en dritt på fakturaen om at jeg hadde mer i vente. Så nå før helga, altså to uker senere får jeg brev om at jeg får ennå en strøm regning og at de BEKLAGER eventuelle ulemper det medfører.

sy325767 nav

Så når man har 500 kroner igjen på kontoen, og har ytterligere lege besøk i vente, hva gjør man da? (ja og glem for all del ikke at fra Helfo har registrert egenandelene dine, så tar det ennå 3-4 uker før du faktisk får frikortet) Jo, man biter i det gaillsure eplet å går til NAV, eller naver da, som kidsa sier. Vel, det måtte jeg gjøre i dag. Fylte ut personalia, inntekt, utgifter og så var det bare å vente på domfellelsen.
Fikk snakke med saksbehandler, forklarte hvor landet lå og wow, jeg møtte en hyggelig saksbehandler!!! Selvfølgelig skjønte hun at det var vanskelig, og hun skulle nå ikke sitte der å krangle om småpenger. Så pengene skulle jeg få på konto i løpet av uka. Virkelig en saksbehandler som mange innen NAV systemet har noe å lære av!

Men, lykken var jo som kjent ikke evig. På vei til bussen til jobb kjørte det forbi en buss i en helsikkes fart gjennom en sørpehaug med slaps. Resultat: Gjennombløt bukse og gjennombløte sko, så tuslet slukøret bort på jobben til mamma å ba pent om å få låne bilen så jeg kunne kjøre hjem og skifte og i tillegg rekke jobb. Jeg har verdens snilleste mamma!

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

