I know what its like to want to die. How it hurts to smile. How you try to fit in, but you can't. How you hurt yourself on the outside, to try to kill the thing on the inside.

Tungt valg.

image

Er innlagt på nyre. Intox med litt ymse. Har fått Kalium også. Lå på intensiv til rundt 12-13 tida tror jeg. Men ting har da gått bra, og på fredag reiser jeg til bømlo får å besøke susanne 🙂
Men til det kjipe. Mamma og jeg å snakka om at vi kansje skal omplassere Frida. Er såpass dårlig for tida sånn at jeg klarer så lite. Og det går jo også utover Frida. Men jeg er jo kjempe glad i henne. Så det er utrolig vanskelig valg å ta her, så tar mer en gjerne i mot gode råd

Tine

Comments on: "Tungt valg." (4)

  1. Evelinn said:

    Hva tenker du selv om en omplassering?
    Hva med sånn kennel eller hva det kalles?

    Klart det er trist, men da må du enten a) være frisk nok til å ha hund, og kan fortsette å ha henne. Noe jeg håper at det blir – MEN som jeg vet ikke er bare bare (uten å gå mer inn på den diskusjonen) b) tenke på Frida sitt beste, og være ærlig overfor deg selv over HVA og HVOR MYE du klarer å ta vare på henne…når du i tillegg er syk og har nok med deg selv.

    Enkelt blir det nok ikke, men muligens nødvendig =/

    Lykke til med valget ditt!

  2. Uff, så trist 😦
    Men har du ikke noe i familien som kan trå til og avlaste deg? Jeg har hund selv og familien min hjelper til når det trengs.
    Du kommer jo nok heller ikke til å være dårlig hele tiden. Du har jo gode perioder også. Og jeg tror etterhvert som tiden går blir de gode periodene lengre og lengre og da vil jo du ha mer overskudd til Frida.
    Men som Evelinn sier, du må jo tenke på Frida sitt beste her og nå.

    Uansett hva du finner ut at du skal gjøre så må du ha lykke til og håper det går bra for deg og Frida.

  3. Enig i alt det Evelinn sier, men selv om du er inne i en dårlig periode nå så betyr jo ikke det at du ikke blir i stand til å ta deg av henne og gi henne det hjemmet hun fortjener om en stund.
    Kan dessverre ikke melde meg frivillig (tror Frida blir nervevrak uansett om hun skulle bodd sammen med gutta boys), men har du ikke noen som kan ha henne en stund så du får tid til å bli bedre og så kan du eventuelt ta en endelig avgjørelse på et litt senere tidspunkt.. Tenker at det kan være godt for deg å vite at du kan få henne tilbake igjen om du blir bedre. Noe å strekke seg mot på en måte.

    Lykke til med valget ditt Tine.

  4. Kan du ikke få en forvert til Frida?
    Sånn at du lar noen andre «låne» henne i mellomtiden? Hjem nummer 2, for å si det på den måten? Sett inn annonse der du skriver at du ønsker forvert, og noen med erfaring, og hva annet du måtte ønske av kvalifikasjoner hos noen som skal passe på deg jeg regner med er DITT LILLE GULL, også kan du møte menneskene og se hva du synes om dem før du tar noen valg eller avgjørelser?

    Jeg ville ikke gitt slipp på Frida om jeg var deg. Jeg kan jo sammenligne med tanke på at jeg har Zahra, og vet du hva? Jeg vet ikke hvor jeg hadde vært uten det bikkjeskinnet. Sykt hvor glad man blir av disse små pelsdottene. Når livet føltes tungt og meningsløst, som om jeg ikke hadde noe annet, ingen grunn til å stå opp, leve, gå ut, anything; så kom jeg liksom på at «men jeg har jo Zahra…», så da måtte jeg liksom likevel.

    For noen år siden, når jeg var en 3-4 år yngre, så husker jeg at mamma pleide å true meg med det. At Zahra måtte bort, omplasseres, selges videre eller lignende hvis ikke sånn eller slik, om jeg ikke spiste, ble bedre, ikke kuttet osv.

    Men det skal også nevnes at jeg ikke har sjans i havet til å se denne avgjørelsen fra det andre perspektivet. Men jeg vet med meg selv at jeg hadde holdt fast i Zahra for alt i hele verden. Nå er jeg dog veldig heldig og har både mamma og bestemor som passer Zahra når jeg er innlagt i perioder.

    Du må finne svaret i deg selv, i dine egne følelser. Hva er du villig til å ofre for Frida? Hvordan kan du gjøre det optimalt for Frida, selv om du er dårlig?

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

